Стручно усавршавање

План стручног усавршавања наставника и унапређивање васпитно-образовног рада у школској 2024/25. г.
 
План стручног усавршавања има за циљ професионално напредовање наставника и стручних сарадника. Подразумева праћење и спајање савремених достигнућа у струци, стицање и иновирање знања у области педагогије, психологије, дидактике и методике, ради унапређивања васпитно-обрзаовног рада, а у сврху развоја личности детета. На нивоу републике стручно усавршавање се остварује по програму који одобрава Министар просвете.Семинаре изводе надзорници за разредну наставу и наставне предмете.Током године - сусрети и стручни семинари.
 
Стручно усавршавање у самој школи: ПИР са наставницима, извештаји, анализе, дискусије о новим програмима од стране Министарства, рад по активима, предавања за Наставничка већа, огледни и угледни часови, активности Учитељског друштва, организовање едукације наставника.
 
У професионални развој наставника и стручних сарадника спада и стално стручно усавршавање, развијање компетенције ради бољег обављања посла, унапређивања постигнућа ученика. Потребе и приоритете школа планира на основу резултата самовредновања квалитета рада, личних приоритета, као и на основу извештаја о остварености стандарда постигнућа.
 
Стално стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника усмерено је на:
  • Оспособљавање за већу самосталност у планирању и извођењу образовно-васпитног рада, неге и стручног рада(у даљем тексту:образовно васпитнограда);
  • Стицање и иновирање стручних знања која су у функцији сталногпрофесионалног развоја у току рада;
  • Развијање и усавршавање у областима:
  • Организације извођења образовнo васпитног рада
  • праћење развоја и постигнућа детета иученика
  • сарадње у педагошкој комуникацији
  • Уважавање личних својстава и потреба детета и ученика у зависности од узраста;
  • развијање способности и вештина за учешће у тимском раду и за успешну комуникацију; развијање и неговање атмосфере разумевања и уважавања;
  • Развијање спремности и оспособљености за стални процес самовредновања,праћења и унапређивања сопствене праксе;
  • Оспособљавање за праћење и примену нових образовних технологија;
  • Оспособљавање за прихватањем родитеља за партнера у процесу

остваривања циљева образовања и васпитања и за остваривање заједничке сарадње;
  • Остваривање сарадње са друштвеном заједницом;
  • Размену искустава, унапређивање струке и напредовање у звању;
  • Стицање знања, развијање способности и вештина за управљање и руковођење
 
Стално стручно усавршавање остварује се активностима:
  1. које самоиницијативно предузима наставник, васпитач и стручни сарадник ради унапређивања свог професионалног развоја и образовно васпитног рада
  2. које дечији вртић, основна и средња школа и дом ученика планира годишњим програмом рада на нивоу стручних органа; организовањем семинара по програмима; остваривањем својих развојних програма које организује Министарство просвете или Завод за унапређивање образовања и васпитања, установа, стручно друштво, односно удружење или привредно друштво, регистровано за обављање делатности у области образовања и васпитања;
  3. које се организују на међународном нивоу у области образовања и васпитања, односно учешћем на међународним семинарима и скуповима, у сарадњи са Министарством и другим установама и организацијама.
 
Наставник, васпитач и стручни сарадник има право и дужност да сваке школске године учествује у остваривању различитих облика стручног усавршавања у установи у којој ради, и то да:
  1. одржи огледни час наставе, прикаже активност, тему, резултате праћења развоја детета и ученика, стручну књигу, односно чланак или да води радионицу;
  2. присуствује огледним часовима, прикаѕима активности, деловима акционог истраживања педагошке праксе, теме, стручне књиге, односно чланка и да учествује у њиховој анализи;
  3. присуствује стручним састанцима на којима се остварује поједини облик стручног усавршавања а који су у вези са пословима наставника, васпитача и стручног сарадника
  4. учествује у изради развојног плана установе

 
План за похађање акредитованих семинара
 
предаје назив стручног усаврашавања-семинара време реализације
Директор
  • Мудрост добрих менаџера
  • Менаџмент у образовању- Како управљати новомшколом
  • Директор-лидер или менаџер
  • Управљање кризним ситуацијама у предшколским установама, основним и средњим школама
  • Семинари и трибине у организацији издавачких кућа
  • Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари
  • еТвининиг за почетнике – први кораци кат. бр.
439
Школска 2024/2025.
Информатика
  • „Основе еТвининг-а као алата за реализацију пројектно-оријентисане наставе“ кат. бр. 653
  • „Ка квалитетним еТвининг пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а у настави“ кат. бр. 561
  • „еТвининиг за почетнике – први кораци“ кат. бр.
528
  • Државни семинар o настави математике и рачунарства Друштва математичара Србије кат.бр. 405
Школска 2024/2025.
Српски језик  
  • Савремени изазови наставе српског језика и књижевности у школском и онлајн окружењу (939)
  • Радионице са родитељима – кључ успешне сарадње и комуникације (152)
  • Вебинари Образовне академије Klett и сви други вебинари
  • Хоризонтално повезивање на нивоу градова (Јагодина-Врњачка Бања) у оквиру школског пројекта
  • Обуке на платформи ,,Чувам те“
Школска 2024/2025.

  издавачких кућа
  • Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари
  • „Могућности за наставнике и едукаторе одраслих уоквиру EPALE платформе“
  • (вебинар
  • еТвининиг за почетнике – први кораци
  • кат. бр. 439
 
Енглески –    Стручни скупови / вебинари Школска
језик –    (Група    Klett    Србија    у    оквиру    Образовнe
академије и сви остали
2024/2025.
  –    Семинар ,,Боља сарадња - безбедније школско
окружење „
 
  –    Кат. Бр. 19  
  –    Центар за стручно усавршавање Крушевац  
  –    Стручна     обука      за      наставу     Грађанског
васпитања
 
 
  • Кат. бр. 270
  • Регионални центар за професионални развој запослених у образовању
 
  –    Семинар ,,(No) More Drama Online! E-Настава страног језика уз употребу драмских техника и
ИКТ“
 
  –    Кат. Бр. 946  
 
  • Филолошко-уметнички факултет, Крагујевац
  • Хоризонтално повезивање на нивоу градова (Јагодина-Врњачка Бања) у оквиру школског
пројекта
 
Математика
  • „Основе еТвининг-а као алата за реализацију пројектно-оријентисане наставе“ кат. бр. 653
  • „Ка квалитетним еТвининг пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а у настави“ кат. бр. 561
  • „еТвининиг за почетнике – први кораци“ кат. бр. 528
  • „Двосмерна комуникација запослених у образовању и родитеља“  кат. бр. 41
  • „ Основе добре комуникације – позитивни ефекти на ученике/децу и запослене у образовно- васпитним установама“ кат. бр. 121
  • Државни семинар o настави математике и рачунарства Друштва математичара Србије кат.бр. 405
 
 
Школска 2024/2025.
 

Географија
  • Онлајн обука школских администратора свих основних и
  • средњих школа за рад у систему за управљање учењем Мудл, 32 поена, 610-00-01397/2021-07; 5313.
  • Експерименти у настави, 893
Мапе ума као иновативно средство за усвајање представа, појмова и законитости приликом изучавања географских садржаја, 902
  • Семинари и трибине у организацији ДУЈ-а
  • Семинари и трибине у организацији издавачких кућа
  • Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари
Школска 2024/2025.
Историја
  • Семинари и трибине у организацији издавачких кућа
  • Програми обуке у организацији ЗУОВ-а, онлајн семинари
  • Семинари у организацији Удружења за друштвену историју - Euroclio
  • Онлајн предавања, стручни скупови, вебинари, семинари у организацији Института за модерно образовање
Школска 2024/25.
Верска настава –    Стручне трибине Школска 2024/25.
Биологија
  • „Локални ефекти глобалних климатских промена на биолошке, еколошке и антропогене екосистеме“
  • Кат. Број 901
  • „ Амбалажа, отпад, рециклажа“
  • Кат. Број 890.
  • „ Виртуелни хербаријум“
Школска 2024/25.
Хемија
  • Настава / учење хемије и проверавање постигнућа на даљину К2 П6 Српско хемијско друштво
  • Молекулско моделовање као помоћ у учењу међумолекулских интеракција у настави хемије
  • К2 П3 Фондација Алек Кавчић
  • Модел " Изокренуте учионице " у настави хемије
  • К1 П3 Удружење за развој савременог образовања Герундијум
  • Хемија плус : хемијски изазови за ученике изузетних способности
  • К2 П3 Српско хемијско друштво
Школска 2024/25.
 

Ликовна култура
  • Маштамо,комбинујемо,креирамо
  • „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“
  • Семинари и трибине у организацији издавачких кућа
  • Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари
  • Семинар Школа карикатуре – карикатура каоликовни израз и средство комуникације
  • еТвининиг за почетнике – први кораци
  • кат. бр. 439
Школска 2024/25.
Физичко и здравствено васпитање
  • ''Биомеханичка анализа моторичких тестова и водич кроз електронску обраду података'' Кат.бр. 1066
  • ''Оријентиринг у оквиру обавезних физичких активности предмета Физичко и здравствено васпитање'' Кат.бр. 1076
  • ''Примена ИКТ у настави физичког и здравственог васпитања 2'' Кат.бр. 1082
  • „Јаџент“ - Физичко и здравствено васпитање у функцији родне равноправности, толеранције и заједништва Кат.бр.1094
  • „Примена ИОП-а у настави физичког и здравственог васпитања орјентисаној на
исходе“ Кат.бр. 1095
Школска 2024/25.
Физика
  • ''Најслабије карике ''у настави физике
  • Савремене методе наставефизике
  • Вратимо експеримент у наставифизике
  • „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“
  • Семинари и трибине у организацији издавачких кућа
  • Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари
  • еТвининиг за почетнике – први кораци
  • кат. бр. 439
Школска 2024/25.
Разредна настава
  • Летња школа за администрацију система за управљање учењем Мудл
  • Семинари који се организују  у школи
  • Дигитални свет 3
  • Стручни скупови и трибине
  • Зимски сусрети учитеља
  • Семинари одобрени од стране Министарства
Школска 2024/25.
 

Француски
језик
  • „Употреба ИКТ алата у циљу унапређења наставе“ кат. бр. 758
  • Континуирано усавршавање професора који предају француски као страни језик, као и професора који у билингвалној настави предају остале предмете на француском језику
кат. бр. 976
Школска 2024/25.
Техника и технологија – „Двосмерна комуникација запослених у образовању и родитеља“ кат. бр. 41
–„ Основе добре комуникације – позитивни ефекти на ученике/децу и запослене у образовно- васпитним установама“ кат. бр. 121
Школска 2024/25.
 
Стручна служба и Тим за стручно усавршавање редовно прати конкурсе које објављује Министарство просвете, науке и технолошког развоја, као и понуду акредитованих програма. Као и претходне, ове школске годне радиће се на пројекту
,,СУСРЕТАЊА“.