Стручно усавршавање
План стручног усавршавања наставника и унапређивање васпитно-образовног рада у школској 2024/25. г.
План стручног усавршавања има за циљ професионално напредовање наставника и стручних сарадника. Подразумева праћење и спајање савремених достигнућа у струци, стицање и иновирање знања у области педагогије, психологије, дидактике и методике, ради унапређивања васпитно-обрзаовног рада, а у сврху развоја личности детета. На нивоу републике стручно усавршавање се остварује по програму који одобрава Министар просвете.Семинаре изводе надзорници за разредну наставу и наставне предмете.Током године - сусрети и стручни семинари.
Стручно усавршавање у самој школи: ПИР са наставницима, извештаји, анализе, дискусије о новим програмима од стране Министарства, рад по активима, предавања за Наставничка већа, огледни и угледни часови, активности Учитељског друштва, организовање едукације наставника.
У професионални развој наставника и стручних сарадника спада и стално стручно усавршавање, развијање компетенције ради бољег обављања посла, унапређивања постигнућа ученика. Потребе и приоритете школа планира на основу резултата самовредновања квалитета рада, личних приоритета, као и на основу извештаја о остварености стандарда постигнућа.
Стално стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника усмерено је на:
План стручног усавршавања има за циљ професионално напредовање наставника и стручних сарадника. Подразумева праћење и спајање савремених достигнућа у струци, стицање и иновирање знања у области педагогије, психологије, дидактике и методике, ради унапређивања васпитно-обрзаовног рада, а у сврху развоја личности детета. На нивоу републике стручно усавршавање се остварује по програму који одобрава Министар просвете.Семинаре изводе надзорници за разредну наставу и наставне предмете.Током године - сусрети и стручни семинари.
Стручно усавршавање у самој школи: ПИР са наставницима, извештаји, анализе, дискусије о новим програмима од стране Министарства, рад по активима, предавања за Наставничка већа, огледни и угледни часови, активности Учитељског друштва, организовање едукације наставника.
У професионални развој наставника и стручних сарадника спада и стално стручно усавршавање, развијање компетенције ради бољег обављања посла, унапређивања постигнућа ученика. Потребе и приоритете школа планира на основу резултата самовредновања квалитета рада, личних приоритета, као и на основу извештаја о остварености стандарда постигнућа.
Стално стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника усмерено је на:
- Оспособљавање за већу самосталност у планирању и извођењу образовно-васпитног рада, неге и стручног рада(у даљем тексту:образовно васпитнограда);
- Стицање и иновирање стручних знања која су у функцији сталногпрофесионалног развоја у току рада;
- Развијање и усавршавање у областима:
- Организације извођења образовнo васпитног рада
- праћење развоја и постигнућа детета иученика
- сарадње у педагошкој комуникацији
- Уважавање личних својстава и потреба детета и ученика у зависности од узраста;
- развијање способности и вештина за учешће у тимском раду и за успешну комуникацију; развијање и неговање атмосфере разумевања и уважавања;
- Развијање спремности и оспособљености за стални процес самовредновања,праћења и унапређивања сопствене праксе;
- Оспособљавање за праћење и примену нових образовних технологија;
- Оспособљавање за прихватањем родитеља за партнера у процесу
остваривања циљева образовања и васпитања и за остваривање заједничке сарадње;
Стално стручно усавршавање остварује се активностима:
Наставник, васпитач и стручни сарадник има право и дужност да сваке школске године учествује у остваривању различитих облика стручног усавршавања у установи у којој ради, и то да:
- Остваривање сарадње са друштвеном заједницом;
- Размену искустава, унапређивање струке и напредовање у звању;
- Стицање знања, развијање способности и вештина за управљање и руковођење
Стално стручно усавршавање остварује се активностима:
- које самоиницијативно предузима наставник, васпитач и стручни сарадник ради унапређивања свог професионалног развоја и образовно васпитног рада
- које дечији вртић, основна и средња школа и дом ученика планира годишњим програмом рада на нивоу стручних органа; организовањем семинара по програмима; остваривањем својих развојних програма које организује Министарство просвете или Завод за унапређивање образовања и васпитања, установа, стручно друштво, односно удружење или привредно друштво, регистровано за обављање делатности у области образовања и васпитања;
- које се организују на међународном нивоу у области образовања и васпитања, односно учешћем на међународним семинарима и скуповима, у сарадњи са Министарством и другим установама и организацијама.
Наставник, васпитач и стручни сарадник има право и дужност да сваке школске године учествује у остваривању различитих облика стручног усавршавања у установи у којој ради, и то да:
- одржи огледни час наставе, прикаже активност, тему, резултате праћења развоја детета и ученика, стручну књигу, односно чланак или да води радионицу;
- присуствује огледним часовима, прикаѕима активности, деловима акционог истраживања педагошке праксе, теме, стручне књиге, односно чланка и да учествује у њиховој анализи;
- присуствује стручним састанцима на којима се остварује поједини облик стручног усавршавања а који су у вези са пословима наставника, васпитача и стручног сарадника
- учествује у изради развојног плана установе
План за похађање акредитованих семинара
предаје | назив стручног усаврашавања-семинара | време реализације |
Директор |
|
Школска 2024/2025. |
Информатика |
|
Школска 2024/2025. |
Српски језик |
|
Школска 2024/2025. |
издавачких кућа
|
||
Енглески | – Стручни скупови / вебинари | Школска |
језик |
– (Група Klett Србија у оквиру Образовнe академије и сви остали |
2024/2025. |
– Семинар ,,Боља сарадња - безбедније школско окружење „ |
||
– Кат. Бр. 19 | ||
– Центар за стручно усавршавање Крушевац | ||
– Стручна обука за наставу Грађанског васпитања |
||
|
||
– Семинар ,,(No) More Drama Online! E-Настава страног језика уз употребу драмских техника и ИКТ“ |
||
– Кат. Бр. 946 | ||
|
||
Математика |
|
Школска 2024/2025. |
Географија |
|
Школска 2024/2025. |
Историја |
|
Школска 2024/25. |
Верска настава | – Стручне трибине | Школска 2024/25. |
Биологија |
|
Школска 2024/25. |
Хемија |
|
Школска 2024/25. |
|
Ликовна култура |
|
Школска 2024/25. |
Физичко и здравствено васпитање |
|
Школска 2024/25. |
Физика |
|
Школска 2024/25. |
Разредна настава |
|
Школска 2024/25. |
Француски језик |
|
Школска 2024/25. |
Техника и технологија |
– „Двосмерна комуникација запослених у образовању и родитеља“ кат. бр. 41 –„ Основе добре комуникације – позитивни ефекти на ученике/децу и запослене у образовно- васпитним установама“ кат. бр. 121 |
Школска 2024/25. |
Стручна служба и Тим за стручно усавршавање редовно прати конкурсе које објављује Министарство просвете, науке и технолошког развоја, као и понуду акредитованих програма. Као и претходне, ове школске годне радиће се на пројекту
,,СУСРЕТАЊА“.