Стручно усавршавање
План стручног усавршавања има за циљ професионално напредовање наставника и стручних сарадника. Подразумева праћење и спајање савремених достигнућа у струци, стицање и иновирање знања у области педагогије, психологије, дидактике и методике, ради унапре|ивања васпитно-обрзаовног рад, а у сврху развоја личности детета. На нивоу републике стручно усавршавање се остварује по програму који одобрава Министар просвете.Семинаре изводе надзорници за разредну наставу и наставне предмете.Током године - сусрети и стручни семинари.
Стручно усавршавање у самој школи: ПИР са наставницима, извештаји, анализе, дискусије оновим програмима од стране Министраства, рад по активима, предавања за Наставничка већа, очигледни и угледни часови, активности Учитељског друштва, организовање едукације наставника .
У професионални развој наставника и стручних сарадника спада и стално стручно усавршавање, развијање компетенције ради бољег обављања посла, унапређивања постигнућа ученика. Потребе и приоритете школа планира на основу резултата самовредновања квалитета рада, личних приоритета, као и на основу извештаја о остварености стандарда постигнућа.
Стално стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника усмерено је на:
Стручно усавршавање у самој школи: ПИР са наставницима, извештаји, анализе, дискусије оновим програмима од стране Министраства, рад по активима, предавања за Наставничка већа, очигледни и угледни часови, активности Учитељског друштва, организовање едукације наставника .
У професионални развој наставника и стручних сарадника спада и стално стручно усавршавање, развијање компетенције ради бољег обављања посла, унапређивања постигнућа ученика. Потребе и приоритете школа планира на основу резултата самовредновања квалитета рада, личних приоритета, као и на основу извештаја о остварености стандарда постигнућа.
Стално стручно усавршавање наставника, васпитача и стручних сарадника усмерено је на:
- Оспособљавање за већу самосталност у планирању и извођењу образовно-васпитног рада, неге и стручног рада(у даљем тексту:образовно васпитног рада);
- Стицање и иновирање стручних знања која су у функцији сталног професионалног развоја у току рада;
- Развијање и усавршавање у областима:
1.организације и извођења образовно васпитног рада
2.праћење развоја и постигнућа детета и ученика
3.сарадње у педагошкој комуникацији
2.праћење развоја и постигнућа детета и ученика
3.сарадње у педагошкој комуникацији
- Уважавање личних својстава и потреба детета и ученика у зависности од узраста;
- развијање способности и вештина за учешће у тимском раду и за успешну комуникацију; развијање и неговање атмосфере разумевања и уважавања;
- Развијање спремности и оспособљености за стални процес самовредновања, праћења и унапређивања сопствене праксе;
- Оспособљавање за праћење и примену нових образовних технологија;
- Оспособљавање за прихватањем родитеља за партнера у процесу остваривања циљева образовања и васпитања и за остваривање заједничке сарадње;
- Остваривање сарадње са друштвеном заједницом;
- Размену искустава, унапређивање струке и напредовање у звању;
- Стицање знања, развијање способности и вештина за управљање и руковођење
Стално стручно усавршавање остварује се активностима:
- које самоиницијативно предузима наставник, васпитач и стручни сарадник ради унапређивања свог професионалног развоја и образовно васпитног рада
- које дечији вртић, основна и средња школа и дом ученика планира годишњим програмом рада:
1.на нивоу стручних органа;
2.организовањем семинара по програмима
3.остваривањем својих развојних програма
2.организовањем семинара по програмима
3.остваривањем својих развојних програма
- које организује Министарство просвете или Завод за унапређивање образовања и васпитања, установа, стручно друштво, односно удружење или привредно друштво, регистровано за обављање делатности у области образовања и васпитања;
- које се организују на међународном нивоу у области образовања и васпитања, односно учешћем на међународним семинарима и скуповима, у сарадњи са Министарством и другим установама и организацијама.
Наставник, васпитач и стручни сарадник има право и дужност да сваке школске године учествује у остваривању различитих облика стручног усавршавања у установи у којој ради, и то да:
- одржи огледни час наставе, прикаже активност, тему, резултате праћења развоја детета и ученика, стручну књигу, односно чланак или да води радионицу;
- присуствује огледним часовима, прикаѕима активности, деловима акционог истраживања педагошке праксе, теме, стручне књиге, односно чланка и да учествује у њиховој анализи;
- присуствује стручним састанцима на којима се остварује поједини облик стручног усавршавања а који су у вези са пословима наставника, васпитача и стручног сарадника
- учествује у изради развојног плана установе
План за похађање акредитованих семинара
предаје | назив стручног усаврашавања-семинара | време реализације |
Директор |
- Мудрост добрихменаџера - Менаџмент у образовању-Како управљати новом школом - Директор-лидер илименаџер - Управљање кризним ситуацијамау предшколским установама, основним и средњим школама - Семинари и трибине у организацији издавачких кућа - Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари - еТвининиг за почетнике – први кораци кат. бр. 439 |
Школска 2021/202 2. |
Информатика |
– Алати зае-учионицу – Израда мултимедијалних наставних садржаја – Модернизујте своју наставу-лако израдите свој webсајт – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а у настави“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/202 2. |
Српски језик |
– „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – „Употреба ИКТ алата у циљуунапређења наставе“ – Републички зимскисеминар – „Унапређење квалитета активности каријерног вођења кроз ефикасно планирање рада школског тима за каријерно вођење и саветовање (КВиС)/професионалну оријентацију(ПО)” – „Школа и породица као партнери упревенцији вршњачкогнасиља“ – Пројекат „Укључивање финансијског описмењавања у систем образовањаи васпитања“ – „Обука наставника за унапређењедигиталних компетенција“ – Семинари и трибине у организацији |
Школска 2021/2022. |
издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари -„Могућности за наставнике и едукаторе одраслих у оквиру EPALE платформе“ – (вебинар – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
||
Енглески језик |
– Пројекат „Укључивање финансијског описмењавања у систем образовањаи васпитања“ – „Школа и породица као партнери упревенцији вршњачкогнасиља“ – „Обука наставника за унапређењедигиталних компетенција“ – On line семинар „Настава у облаку“, ОКЦБо – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/2022. |
Математика |
– Употреба ИКТ алата у циљу унапређењанаставе – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – Државни семинар o настави математике и рачунарства Друштва математичараСрбије кат.бр.345 – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/202 2. |
Географија |
– Стручни семинари за наставникегеографије – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – еTwinning и Еразмус пројекти – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – Семинар-Међупредметне компетенције – Како се заштитити од природних непогода- кат.бр. 614 – Семинари и трибине у организацији ДУЈ-а – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/2022. |
Историја |
– Како још може да се учиисторија – Кључни појмови у наставиисторије – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВеТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439А, онлајн семинари |
Школска 2021/22. |
Верска настава |
– „Школа и породица као партнери упревенцији вршњачкогнасиља“ – „Обука наставника за унапређењедигиталних компетенција“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/2022. |
Стручни сарадник |
-Примена мотивационих техника у настави (бр.492) – Бр. 265 Управљање стресом наставникаи ученика „Зашто зебре немају чир“ К4,П2 – Бр. 183 Планирање и реализација додатне образовне подршке ученицима/деци са сметњама у развоју у школи/предшколској установи К2,П2 – Бр. 584 Технике учења К2, П3 – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – „Школа и породица као партнери упревенцији вршњачкогнасиља“ – „Обука наставника за унапређењедигиталних компетенција“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/2022. |
Биологија |
– Пројекат „Очување природе у момкрају“ – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – On line семинар „Настава у облаку“, ОКЦБор – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/2022. |
Хемија |
– Априлски дани просветних радника Србије- семинар за професора и наставникахемије – Примена мотивационих техника у настави(бр,492) – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари |
Школска 2021/22. |
Ликовна култура |
– Маштамо,комбинујемо,креирамо – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – СеминарШкола карикатуре – карикатура као ликовни израз и средство комуникације – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/22. |
Физичкои здравствено васпитање |
– Примена образовних стандарда уфизичком васпитању – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/22. |
Физика |
– ''Најслабије карике ''у наставифизике – Савремене методе наставефизике – Вратимо експеримент у наставифизике – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/22. |
Разредна настава |
698 -Родитељи, пријатељи, сарадници – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – „Обука наставника за унапређење дигиталних компетенција“ – Зимски су Семинари и трибине у организацији издавачких кућа сретиучитеља – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци |
Школска 2021/22. |
– кат. бр. 439 | ||
Библиотекар |
– Научи да рукујеш мултимедијалним уређајима и подешавањем система – Школска библиотека-саставни део образовног процеса – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – „Школа и породица као партнери упревенцији вршњачког насиља“ – „Обука наставника за унапређење дигиталних компетенција“ Бр. 471 Kако унапредити процес самоевалуације у области настава и учење? К2, П3 - Семинари и трибине у организацији издавачких кућа - Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари -еТвининиг за почетнике – први кораци кат. бр. 439 |
Школска 2021/22. |
Француски језик |
– Континуирано образовање професора француског језика као страног језика – Креативно француски – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/22. |
Техника и технологија |
– Научи да рукујеш мултимедијалним уређајима и подешавањем система – Специјализовани семинари за наставнике Т.и И.О. – „Ка квалитетним Etwinning пројектима у циљу унапређења коришћења ИКТ-а унастави“ – Семинари и трибине у организацији издавачких кућа – Програми обуке наставника у организацији ЗУОВА, онлајн семинари – еТвининиг за почетнике – први кораци – кат. бр. 439 |
Школска 2021/22. |
Стручна служба и Тим за стручно усавршавање редовно прати конкурсе које објављује Министарство просвете, спорта и технолошког развоја, као и понуду акредитованих програма .